pondělí 29. března 2010

Začínáme

A je to tady. Dnes příjde první paní průvodkyně na odbavení první letošní Anglie. Docela jí budu závidět, vypadá to, že letos se tam moc nepodívám. Třeba mi pak bude vyprávět, jaké to bylo ;)
Vzpomínám si na svoje první překročení Anglického kanálu - tehdy to byl pro nás ještě La Manche - při historické exkurzi s profesorem - tehdy ještě docentem - Kumperou. Stál jsem na palubě, kolem tma a já si říkal, teď bych ještě doplaval, teď bych ještě doplaval, teď bych ještě doplaval, a s mizejícími světýlky Ostende mizela i jistota suchozemce na malé bárce uprostřed temných houpajících se mas. Důležitější byl ovšem pobyt v Anglii, která nám učarovala, a taky návrat. Na trajektu jsme totiž dopili cestovní rum, do lahve vložili vzkaz a hodili do moře. Slíbili jsme si, že se vrátíme - a to se také stalo.

2 komentáře:

  1. Zase bych vyrazil;) a třeba se po docentsku vycachtal v ranních vlnách hastingského moře:D

    OdpovědětVymazat
  2. No ani mi nemluvte, taky bych zase vyjel poznávat! Jestli si dobře pamatuju, tak já poprvé pokořil La Manche jako pedagogický dozor do Skotska a byl jsem tehdy taky okamžitě okouzlen...a to dokonce hned na několika frontách, stejně jako ty ;-)

    OdpovědětVymazat