neděle 4. července 2010

Když se nedaří

Tak tohle je jediný výsledek mého dnešního potulování lesem...
Naplánoval jsem si velké focení brouka roháče, ležel jsem v mapách a přemýšlel, kam se za ním vydám, aby to nebylo moc daleko, ale aby byla šance ho najít. Po včerejších vážkařských orgiích jsem byl natěšený a sám sebe uklidňoval, že pokud roháče náhodou nenajdu, nic se neděje. Ale to, co mě dneska (ne)potkalo, jsem skutečně nečekal. Krom mraků komárů a minimušek jsem skoro nenarazil na živou bytost (tedy, fotogenickou)... a přitom to začalo tak slibně... Hned  poblíž místa, kde jsem zaparkoval, se u stromu motalo několik sršní. Přikradl jsem se blíž a snažil se pokojně nastavit foťák tak, abych mohl snímat s dálkovou spouští z bezpečné vzdálenosti. Ale než jsem vše nastavil (a trefil i tenhle, původně zkušební, snímek, sršně si mě patrně všimly a už se neukázaly. Je mi to s podivem, vypadalo to, jako když pták opustí hnízdo, aby šel lovec za ním a nechal hnízdo v pokoji. Nejsem až takový sebevrah, abych zkoumal sršní hnízdo v dutině stromu, takže jsem jen trpělivě čekal, čekal a čekal. To už se správně nastavenou vzdáleností a hloubkou ostrosti - ale bylo mi to platný jak mrtvýmu zimník. Sršně už se neukázaly.

Jo, není každý den posvícení. Tak jsme se s Prokopem alespoň pěkně u tety Renaty vykoupali :)



Žádné komentáře:

Okomentovat